Serviceinriktad administratör kundunikwebb och artikeldata

 

Till dig som gillar administration och att skapa ordning och reda kan vi erbjuda en rolig tjänst i ett gott gäng på vårt huvudkontor i Göteborg.

På Mercus erbjuder vi våra kunder att bland annat lägga sina beställningar via egenprofilerade webbutiker. I dag driftar vi närmare 360 webbutiker. Att starta igång en kundunik webbutik innebär diverse administration och det är här du kommer in i bilden. En del av momenten görs i Webbverktyget Flex 4 och en del i vårt affärssystem Pyramid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:

Webb-verktyg Flex 4
Artikelplacering i webb
Utforma/skapa kundunika webbutiker 
PIM-data: ”klä” nya och gamla artiklar med bilder och marknadstexter 
Bevaka samt underhålla webbutiker
Support & felsökning: supportärenden både internt och externt
Diverse administration som t ex uppläggning av kontakter

Affärssystem Pyramid 4
Artikeluppläggning och registervård i affärssystem 

 

Serviceinriktad administratör

I rollen kommer du vara i kontakt med både kunder, leverantörer och säljarkollegor på Mercus. Det ställer krav på att du är serviceminded och gillar att ge support.

Då du kommer ingå i Inköpsorganisationen kommer du vid behov även att vara behjälplig med att stansa inköpsorder, attestera fakturor och liknande traditionella inköpsadministrativa uppgifter.

Mercus är återförsäljare av arbetskläder, skyddsskor, personlig skyddsutrustning och profilprodukter. Vi har flera 10.000-tals artiklar att hantera. Om du har god produktkunskap inom vårt segment, tidigare arbetserfarenhet inom branschen och/eller i affärssystemet Pyramid så är det meriterat.

 

Vem är du?
Att du gillar att jobba med kombinationen av service och administration har du troligtvis redan upptäckt. Likaså att du uppvisat prov på att vara ansvarsfull och strukturerad. Du är van datoranvändare av Officepaketet särskilt excel och kanske även photoshop? Vi tror också att du är självgående och tar initiativ, men vill vara en del i ett gott gäng. 

Du är flytade i svenska tal och skrift och behärskar även engelska.

 

Vad behöver du nu göra?
Välkommen med din ansökan och CV till jobb@mercus.se senast den 23-02-14. Urval kommer att ske löpande och anställning per omgående.
Har du frågor kring tjänsten välkommen att kontakta Amalia Olofsson via mail amalia.olofsson@mercus.se eller telefon 076-117 28 51.

  

Placeringsort: Huvudkontoret på Ringön, Göteborg
Tillsättes:         Snarast
Omfattning: Heltid