Driven innesäljare till Mercus Ringön sökes!

 

Till vårt innesäljteam i Göteborg söker vi en ny kollega 

Att ha kontakt med kunder och leverantörer via mail och telefon samt att ha ett nära samarbete med säljarna är kärnan för dig som innesäljare hos oss. Du hantera kunders offertförfrågan och orders via telefon, mail och webb. Du tycker att det är roligt att emellanåt bearbeta kunder per telefon proaktivt och att bistå våra säljare vid kundmöten - vilket förutsätter att du känner dig trygg i mötet med kund och är van att ta pris- och avtalsfrågor.

Har du dessutom ett systematiskt sätt att arbete och gillar detektivarbete då rekommenderar vi dig att söka tjänsten. Utöver orderhantering av lagerlagda varor gäller det nämligen att hitta nya artiklar för en specifik kundorder.

Då vi är en tight organisation behöver du vara beredd på att, utöver de administrativa uppgifterna, kunna rycka in och packa kundorders. Du kan även behöva stötta upp i vår brodyr- och tryckproduktion samt i butik vid toppar och semestertider. 

Du kommer ingå i ett team med två innesäljkollegor, utesäljare, butikssäljare, lager- och produktionspersonal. Du rapporterar till Innesälj/Produktionsansvarig. Din arbetsplats är på Mercus på Ringön i Göteborg.

 
Sammanfattningsvis är detta arbetsuppgift som kan ske under en arbetsvecka

Hantering av inkommande kundorder via telefon, mail och e-handel, registreras i affärssystem Pyramid
Kundsupport: Svara på kunders frågor kring varor, leveransbesked och reklamationer mm
Bevaka restorder och kontakta kunder
Räkna på offerter, skapa skisser, ta fram sortimentslistor samt uppdatera kundprislistor
Ta fram och sammanställa statistik inför kundmöten
Administrera artiklar för utprovning

Söker en offensiv lagspelare

Vi kommer lägga stor vikt på personlighet då det är viktigt att hitta en lagspelare som är ansvarsfull, har egendriv och tycker det är självklart att kollegor ställer upp för varandra. Det viktigt att du är strukturerad, målinriktad och gillar högt tempo. Du älskar service och drivs av att göra goda affärer. Du trivs med att ha många bollar i luften och du behärskar svenska språket i både tal och skrift.

Det är en merit om du har dokumenterad erfarenhet från kund- och orderadministration. Vi förutsätter att du har god datavana och erfarenhet från att arbeta i affärssystem och Excel. Erfarenhet från affärssystem Pyramid och övriga Officeprogram är ett plus. Det är mycket meriterat om du har arbetserfarenhet från liknande arbete med kläder till företagskunder.


Placeringsort
Ringön, Göteborg

Omfattning
Heltid
Tjänsten tillsätts i september.

Hur går jag vidare?
Varmt välkommen med din ansökan och CV till jobb@mercus.se

Sista ansökningsdag är 18 augusti och tjänsten tillsätts snarast därefter.