Ekonomiassistent 80% med fokus på reskontran

Vi söker en engagerad och serviceinriktad ekonomiassistent till vårt huvudkontor på Ringön i Göteborg.

Du som har passion för siffor, är organiserad och trivs att arbeta med frihet under ansvar är detta en fantastisk möjlighet. Kom och bli en del av Team Mercus!

Din profil

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet som Ekonomiassistent och har praktiskt erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och van att driva ditt egna arbete framåt. Som person är du lyhörd, nyfiken, serviceinriktad och kommunikativ. Du trivs i ett team med nära samarbete där man arbetar prestigelöst över gränserna får att nå gemensamma mål.

Har du tidigare arbetat i affärssystemet Pyramid är detta mycket meriterande.

Rollen som Ekonomiassistent på reskontran innebär mycket kommunikation med både kunder, leverantörer och kollegor. Vi söker dig som är en positiv och framåt person som trivs i en roll med många kontaktytor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer ditt fokus främst ligga på reskontran.
Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta:

• Kund – och leverantörsreskontra
• Bankbokningar
• Hantera inkommande mail – Kontoansökningar från kunder
• Svara i telefon – Externa och interna kunder
• Kontakt med kollegor i butikerna

 

Ansökan

Vi samarbetar med Resultat rekryteringsbyrå. Alla ansökan går vi deras hemsida.

Start: Omgående
Omfattning: Deltid, 80%
Placering: Ringön – Göteborg
Kontakt: Tina L Kimming 0723-090877
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ans.datum: 2024-10-25

 

Ansök här

Framgångsfaktorer

• Erfarenhet av Reskontrahantering
• Social, kommunikativ och lösningsorienterad
• Meriterande med erfarenhet av Pyramid
• Flytande svenska i tal och skrift.